Hos oss

Hos oss
Vi finns på mårbackagatan i Backa. Kollegor med barn finns också runt omkring, de flesta på gångavstånd. Vi bor 2 1/2 trappa upp, har många lekplatser runt omkring samt jättefin natur. Vårt familjedaghem ligger 2 minuter från bussknuten Körkarlens gata, samt pendelparkering..Här i mitt hem tar jag emot barn i ålder 1-5 år och bedriver kommunal barnomsorg i liten grupp. Jag jobbar efter förskolans läroplan. Mina öppettider är efter föräldrarnas önskemål. Alla barn är olika och alla föräldrar är olika, så barnomsorgen kan inte se likadan ut för alla. I familjedaghem ökar möjligheten att få sina behov tillgodosedda och anpassade. En del barn passar inte i stora barngrupper utan behöver mer omsorg, tillsyn och omtanke. Mina kollegor och jag har som mål att alla barn och föräldrar ska vara nöjda. Du kan läsa mer, samt söka plats på www.göteborg.se. Förskola utbildning. Familjedaghem.....klicka på bilden ovan så hamnar du rätt.......

torsdag 20 november 2008

många kompisar

Idag är vi extra många. I familjedaghem har man inte bara sina dagliga kompisar, utan det dyker även upp andra vänner lite då och då. Idag är Ebba och Lovisa hos oss, eftersom deras ordinarie dagmamma är ledig.
Här i familjen finns också lilla barnbarnet Julia, 1 år, som är på besök idag med sin mamma. Vi har väntat på henne och pratat om henne mycket och hon blev väldigt ompysslad av alla barnen. Alla ville krama o leka med henne. Julia själv var väldigt nöjd med att få vara med i barngruppen och dagens aktiviteter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj,oj vad många barn, hur håller du reda på så många??Själv har jag fullt upp med 2!Ser jättemysigt och roligt ut, det är annat än de torftiga möten jag sitter på med 2 torra gubbar från Tyskland t ex...
//Annika

Anonym sa...

Barnen är så gulliga och hjälper gärna till med allt möjligt. Klart att det blir lite trångt och rörigt, men det är ju inte så alla dagar.
Fast torra gubbar från Tyskland kan kanske också ha sina roliga sidor, eller???