Hos oss

Hos oss
Vi finns på mårbackagatan i Backa. Kollegor med barn finns också runt omkring, de flesta på gångavstånd. Vi bor 2 1/2 trappa upp, har många lekplatser runt omkring samt jättefin natur. Vårt familjedaghem ligger 2 minuter från bussknuten Körkarlens gata, samt pendelparkering..Här i mitt hem tar jag emot barn i ålder 1-5 år och bedriver kommunal barnomsorg i liten grupp. Jag jobbar efter förskolans läroplan. Mina öppettider är efter föräldrarnas önskemål. Alla barn är olika och alla föräldrar är olika, så barnomsorgen kan inte se likadan ut för alla. I familjedaghem ökar möjligheten att få sina behov tillgodosedda och anpassade. En del barn passar inte i stora barngrupper utan behöver mer omsorg, tillsyn och omtanke. Mina kollegor och jag har som mål att alla barn och föräldrar ska vara nöjda. Du kan läsa mer, samt söka plats på www.göteborg.se. Förskola utbildning. Familjedaghem.....klicka på bilden ovan så hamnar du rätt.......

fredag 5 december 2008

Pepparkaksbak

Idag bakade vi pepparkakor hela förmiddagen. Alla var väldigt engagerade, speciellt senare på dagen när det var dags att provsmaka.

2 kommentarer:

Anna Maria Niia sa...

Hejsan!

Hittade hit av en slump och fann mig sittandes och läsa om din vardag en bra stund. Jag är själv dagmamma och har också en blogg om våra dagar. Men den är låst för allmänheten. Hur har du löst den frågan? Eftersom din blogg är öppen? Jag tänker på detta med Personuppgiftslagen...

Önskar er en God Jul! Jag kommer säkert kika hit igen för tips och ideér!

Anonym sa...

Hej Rimna. Ja jag har helt enkelt lämnat över ansvaret på min chef genom att fråga henne om det är ok att göra så här. Fick ett jakande svar. Dessutom har jag bett barnens föräldrar om skriftlig tillåtelse. Visst är det ett kul jobb, tycker du också det ? Jättekul att du hörde av dej, vi kanske hörs igen. Annette