Hos oss

Hos oss
Vi finns på mårbackagatan i Backa. Kollegor med barn finns också runt omkring, de flesta på gångavstånd. Vi bor 2 1/2 trappa upp, har många lekplatser runt omkring samt jättefin natur. Vårt familjedaghem ligger 2 minuter från bussknuten Körkarlens gata, samt pendelparkering..Här i mitt hem tar jag emot barn i ålder 1-5 år och bedriver kommunal barnomsorg i liten grupp. Jag jobbar efter förskolans läroplan. Mina öppettider är efter föräldrarnas önskemål. Alla barn är olika och alla föräldrar är olika, så barnomsorgen kan inte se likadan ut för alla. I familjedaghem ökar möjligheten att få sina behov tillgodosedda och anpassade. En del barn passar inte i stora barngrupper utan behöver mer omsorg, tillsyn och omtanke. Mina kollegor och jag har som mål att alla barn och föräldrar ska vara nöjda. Du kan läsa mer, samt söka plats på www.göteborg.se. Förskola utbildning. Familjedaghem.....klicka på bilden ovan så hamnar du rätt.......

måndag 20 oktober 2008

måndagar i "lokalen"

Idag har vi varit i lokalen. Det är vårt namn på det lilla huset som vi har tillgång till, för att träffa andra dagmammor och deras dagbarn. Det brukar alltid vara uppskattat. Måndagmornar börjar ofta med ett: hurra, det är måndag. vi ska åka bussen till lokalen!!!
Vi hade djurfest idag. Alla barnen hade ett eller flera mjukisdjur med sej. Höstens tema har också varit "djur som finns på bondgården".
Det slank med en o annan apa och delfin, men vadå!!! Vissa bondgårdar har kanske sådana också.
På vägen till lokalen gick bussen sönder. -Ni får ta bussen som står brevid, sa busschaffören.
Alla rusade av och vi blev sist. Förstås. Alla hann med den andra bussen utom vi. Förstås.
Vi fick vänta på nästa. Bussar har inte tid att vänta på långsamma barn och dagmammor.
Men vi tog nästa buss och var lika nöjda med det.

Inga kommentarer: