Hos oss

Hos oss
Vi finns på mårbackagatan i Backa. Kollegor med barn finns också runt omkring, de flesta på gångavstånd. Vi bor 2 1/2 trappa upp, har många lekplatser runt omkring samt jättefin natur. Vårt familjedaghem ligger 2 minuter från bussknuten Körkarlens gata, samt pendelparkering..Här i mitt hem tar jag emot barn i ålder 1-5 år och bedriver kommunal barnomsorg i liten grupp. Jag jobbar efter förskolans läroplan. Mina öppettider är efter föräldrarnas önskemål. Alla barn är olika och alla föräldrar är olika, så barnomsorgen kan inte se likadan ut för alla. I familjedaghem ökar möjligheten att få sina behov tillgodosedda och anpassade. En del barn passar inte i stora barngrupper utan behöver mer omsorg, tillsyn och omtanke. Mina kollegor och jag har som mål att alla barn och föräldrar ska vara nöjda. Du kan läsa mer, samt söka plats på www.göteborg.se. Förskola utbildning. Familjedaghem.....klicka på bilden ovan så hamnar du rätt.......

söndag 19 oktober 2008

Vanliga frågor - och svaren på dem...

  • Hur kan du ha så många barn?
Svar: De är precis lagom många ( 4 - 7 st.) för att de ska ha roligt tillsammans. Barnen behöver kompisar, de lär sej av varandra, hjälper varandra om det behövs. De bråkar med varandra och lär sej hur man blir sams igen. Allt blir också mycket roligare med kompisar brevid som har andra idéer och förslag till lekar än man själv har.
  • Varför har du inte fler barn?
Svar: Alla barn vill ha uppmärksamhet och lite egen tid med mej varje dag. Ingen ska behöva känna sej förbisedd och utanför. Jag vill kunna hinna med alla.
  • Hur hinner du laga all mat till dem?

Svar: Det gör jag förstås på kvällar och nätter :-) Nej inte alltid naturligtvis. Vi lagar mycket mat tillsammans på dagarna, det är ju en naturlig del av tillvaron att stå i köket och laga mat, och det finns inga som är så villiga att hjälpa till som små barn...

  • När kommer först barnet på morgonen, när öppnar du?

Svar: Det finns inga andra öppettider hos mej är de som barnens föräldrar har behov av. Jag öpppnar när vi har bestämt att det första barnet ska knacka på dörren, och stänger när det sista barnet på eftermiddagen har vinkat hejdå tillräckligt många gånger för att vara nöjd... (och kommit tillbaka några gånger för att hämta glömda leksaker)

Inga kommentarer: